söndag 23 juni 2019

10 dagar senare

Så har dagarna gått igen och jag har fyllt dem med liv. Njuter!
 Sommaren när den är som bäst. Blommor, sol, ett lätt regn, värme och en lätt bris så att myggorna inte kommer för nära. Att man sedan kryddar med hästar och trav - perfekt!
 I år är vi före vår tid trots att vi startade sent. Vi brukar ha gjort en hel del innan maj ens börjat men i år var vi långt efter för att just nu ha läget under kontroll med gården, vinterns ved är inne på sin plats och det som vi hade planerat att skulle göras på gården är gjort. Så härligt! och årets semester har inte ens börjat.
 Våra fyrfotade vänner var hem för att få smaka på grönt gräs -så gott att de knappt hann ha upp deras huvuden mellan varven.
Som flera år tidigare under midsommaren hör det ju till att vi är på travtävling. I år blev det fullpott för Ofelia men en ny kusk för henne - Eveliina. Så underbart härligt att den äntligen kom - årets första vinst! Att det sedan var på enligt mig Finlands finaste travbana mitt i skogen gjorde ju inte saken sämre. Ekipaget fick allt från nybakat bröd till liniment för hästar i pris. Ett stort event med fina priser både för häst och ägare.

Midsommar 2019
En skön lugn sådan med god mat och bästa sällskapet är snart förbi.
Att fotografera en ponny på en blomsteräng med krans i håret - en utmaning som heter duga. Att det sedan surrade båda flugor och myggor runt omkring, hm!
Tänkte glömma att meddela att jag även hunnit vara med mina arbetskompisar till Pavis och avnjuta en underbar middag! MuMs!
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar