lördag 29 juni 2019

Njuter

Vill stanna tiden och tycker att vi kunde införa två månader som heter juni och även två månader som heter juli eller så kunde vi införa att dagarna under dessa månader skulle vara 48 h istället för 24 h.
 Fotvård åt varandra. Ett sätt att visa jag tycker om dig och vill att du ska må bra.
Loggade ut från jobbet för att nu ha en längre sammanlänkad semester. Har ju redan sedan början av maj haft strö dagar varje vecka. Och som ni vet är ju dessa fyrfotade vänner en hjärtesak. Ofelia kom hem för att äta en del grönt gräs.
Ingen rast och ingen ro på semestern. Sotaren på besök genast från morgonen, hungriga hotellgäster, träning med den Hurtiga och bio mitt på dagen kl 13. Dagarna fylls av liv!
 Sedan mera häst! Ponnytrav i Kauhava på torsdag kväll. Ofelia gjorde det igen med Eveliina . Det blev en seger. Detta var tredje året i rad som Ofelia tog hem en seger på samma trav och även tiden finslipades och förbättrades.
En bild säger mera än tusen ord!!!

Så blev det fredag och jag bäddade rent i vår säng med farmors gamla handbroderade lakan. Även idag gjorde vi ett besök till bion. Nyrenoverad och fin är vår bio i stan. Att de sedan kör med billigare priser premiärveckan tackar man inte nej till. Att jag sedan med mitt skratt och leende fick en man att börja le när jag körde förbi honom efter bion - en god gärning.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar