onsdag 1 augusti 2018

Juli försvann

Hur jag hade kraft att skriva inlägget på morgonen 16.7 är för mig en gåta. För  endast några timmar senare åkte jag in till akuten med sådana värkar i magen som jag aldrig varit med om, mycket värre är gallstensanfallen.
Fick medicin i båda armarna, dropp och fullständig skittömning! Mitt crp hade stigit från igår. Läget stabilt - fick åka hem!
Natten till tisdagen, vilken natt! Fick ligga med yllefilt och täcke och kände febern röja runt i kroppen.
Morgonen kom och vi åkte till akuten igen.
Nu var crp högre kring 200, magen sjuk och jag trött! Det blev ambulansfärd till Vasa. Röntgen av mage var syftet.
Ingen Allsång denna kväll på dessa skärmar. Crp hade nu stigit till över 300. Kirurger, inremedicinsk och vem vet vad för läkare som snurra kring mig. Alla som ????
Ct röntgen var en ny upplevelse för mig. Tog inte ont men känslan som kom när kontrastmedicin blev injekterad - varm och kissig! Fynd: En fraktur på ryggraden samt något i magen. Blev inlagd på bukpoli och fortsatta undersökningar. Killen som skjutsade upp mig fråga om jag är gift med Tony? Detta svensk Finland är litet.
Samtidigt uppe i Boden!
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar