måndag 12 januari 2015

Måndagsmys och att växa

Hästar, ja det är ett ämne som blir diskuterat hos oss varje dag och stallet besöks även varje dag  av åtminstone Elin.
Konstaterar att jag inte haft med kameran på ett tag till stallet, ska skärpa till mig!
Idag var jag efter henne dit, hon hade varit på ridlektion. Snacka om att hon såg stolt och stor ut då hon idag fått rida på stallets största ridhäst - Stig. Sedan skall hon även få byta rid grupp, hon har gjort framsteg och skall nu få flytta till mera avanserat.  Härligt! Stolt fröken men minst lika stolt mamma!
Efter lektion rykta hon en av sina sköthästar och under tiden passa jag på att mysa med Alfons, snacka om en god kille. Vi hade kinderna mot varandra och gosa - mmmm vad mjukt och skönt. Ja, jag har inte tappa allt förstånd! Att sedan stå och prata, klappa och se hur hästarna njuter - mys och njutning för hela slanten. Så hemma hos oss en måndag då vinden är kall, kylan kryper in i märg och ben och livet lever för fullt.
Ha det bäst och varma kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar