tisdag 13 januari 2015

Vardagspussel

Sällan har min man kvällsskift men denna vecka har han det. För att mitt pussel denna dag skulle passa in gjorde jag färdigt lasagne innan jobbet i morse ( allt utom att grädda den i ugnen) Då diskuterar vi olika såser och hela rumban, inga färdiga blanda ihop påsar. Detta gjordes samtidigt som jag åt min frukost, läste en text för att hitta de sista substantiven i en läxa Elin hade, satt in pengar på konto åt Tobias som var på polisstation för att lösa ut sitt ordningsvakt kort, klädde mig och borsta tänderna. Snacka om att ha många järn i elden på en gång......som tur är inte alla mornar likadana.
Väl hemma efter sista skiftet på jobbet kommer vardagslyxen emot mig. Tony har städat huset, barnen har haft lasagnen i ugnen och kvällen är kort eller känns så eftersom klockan nästan var 18 innan jag kom hem. Att lasagnen var kryddad med kärlek hade gjort sina spår i att formen nästan var barskrapad - kärlek till mammas mat!
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar