söndag 11 januari 2015

Det var en gång....

Så brukar ju sagor och historier börja. Ja det var en gång då jag var yngre än vad jag är idag. Fick för mig för några dagar sedan att nu skall jag kolla igenom gamla VHS kasetter som vi sparat genom åren. Snacka om bildkvalité! Och jo, vi äger faktiskt VHS spelare, obs inte en utan två. Den som spar han har. Den tiden när filmerna blivit inspelade skriver vi ett årtal som 1990. Ja vi var unga och roliga då. Roligt att Elin knappt kände igen sin handarbetslärarinna på film, men vi kände däremot igen oss på Rhodos, inte mycket som ändrats annat än bilarna, kläderna och en och annan detalj. Snacka om att barnen fick sig ett gott skratt åt våra hår, kläder och våra tokerier. En sak som jag aldrig trodde att jag skulle behöva vara med om: jag blev åksjuk av att se när vi körde runt med bil på slingriga vägar. Förstår inte att Tony klarade av att filma.


Även gamla klassiker som
har jag sett. Barnen fundera från vilket årtal, hm 1992. Men den var lika bra nu som då. Aj vad jag kan tycka han är bra - Kevin Costner. Sedan är han ju även fina att se på, han har stil.
Dagens film en kall, blåsig söndag i januari blir
följt av bröllopsfilmer som vi filmat i början av 1990 talet.
Ha det bäst och varma kramar åt er i vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar