måndag 18 november 2013

Pulshöjare

Snacka om att få en ordentlig pulshöjare på vägen till jobbet. En stor älg valde att korsa vägen precis framför min bil. Bromsade hårt, tänkte att jag tar den i baken och vips var den förbi med  ungefär 20 cm marginal. Både jag och älgen fortsatte vår färd framåt, samtidigt som vi tummade på att inte träffas "på detta viset". När jag steg ur bilen kom reaktion, hade en aning skakiga händer men jag drog några djupa andetag, tog min väska och dagen började på jobbet.
Känner lycka över dotterns skolprestationer, hon kom hem med en 8 i matematikprovet!
Christopher har nog nedräkning trots att det återstår en del ännu, men han är på rätt sida. Han har alla kurser avklarade med godkänt och är just nu och ända fram till jul på arbetspraktik.
Tobias har lagt fotbolls skorna på hyllan men ligger inte på latsidan för det utan idag var det gymmet med killarna och så får vi ju inte glömma finmotoriken på tangentbordet som övas varje dag. Kan sedan meddela att övningskörningen inletts....vart har tiden tagit vägen?
Njuter av måndagen med många ljus, varm svartvinbärssaft och hundens sällskap! Gör mitt bästa för att rösten inte ska ge mera vika än den redan gjort!
Ha det bäst och kram på er alla!

1 kommentar: