måndag 25 november 2013

Underbart att vara....

Ja, min röst försvann  redan på tisdag eftermiddag på jobbet. Bet ihop och fixa dagen men väl hemma började tysta leken. Behöver knappast berätta vem som vann flera dagar i följd. Att bara tappa rösten är nog ingen panik men då det är ditt verktyg på jobbet så stannade jag hemma resten av veckan. Trots den ohållbara rösten tog jag mig på utvecklingssamtal med Elin och Tony. Innan själva mötet hade vi träff med special lärarinnan på skolan var vi gick igenom frökens individuella läroplan. Blev nöjd med texten, funderingarna kring hennes skolgång och ja - vi var på samma våglängd. UNDERBART! Sedan när vi mötte Elin, hennes assistent och lärare byttes "pratroller". Elin funderade med läraren om vad de andra lärarna skrivit och sagt om henne. Det som gav henne ett stort leende på läpparna var gymnastiklärarens kommentar: Duktig flicka som försöker, är med och fungerar i grupp. Wow, är det sant? fundera Elin. Yes!
 
Så långt är vi nöjda -  ja mera än nöjda. Efter alla år med kämpa, kämpa, kämpa, motgångar, motvind, "gökar", tårar, hårda ord, samtal ja listan kan bli lång, så känns det som en huvudvinst inom skolvärlden. Men det betyder inte att jag lutar tillbaka och tänker nu rullar det, nej kampen fortsätter. Nu gäller det att behålla läget och se till att de fattar galoppen!
Pelle prins
Inte så glädjande besked fick däremot min mamma. Hon har fått muskelreuma och äter nu kortison. Hon den positivaste människan på denna jord tyckte att : oj vad skönt, det var det jag gissade och nu vet vi. Det är ju inget man dör av.
Hm!?! Hoppas verkligen att jag inte fått alla dåliga gener av mina föräldrar.
November - Movember till ära så var det endast Tobias i vårt hus som antog utmaningen med att inte raka sig. På tredje veckan sa han: nu räcker det! Tony skulle inte klarat tre dagar heller och hur gärna Christopher skulle försökt så skulle det nog tagit honom ett år för att komma till den växten som Tobias fick på tre veckor. Olika är även "hårgenerna" delade.
December är på intågande och allt vad det innebär. Vi började redan i helgen lite smått med några stjärnor och en tidig julklapp - nya ( se bilden )till vårt fönster.
Tro hopp och kärlek
Ha det bäst och kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar