söndag 17 november 2013

Prioritera

Ja vad ska man säga. Har jag legat på latsidan, haft fullt upp eller skrivtorka? Egentligen inget. Har bloggat i huvudet men inte fått ner det, legat på latsidan -absolut inte, haft fullt upp kan jag inte heller påstå mig ha eller haft. Livet har helt enkelt sin gilla gång och jag följer den.
Hade höstmöte bland många tomtar, alla handgjorda.

Underbara!



 
Fröken fick byta plats och nu är det frid och fröjd. De hade en konsert på skolan och assistenten såg genast efter första låten att ljudet var för "hög" för att Elin skulle klara av situationen. De valde att lyssna i korridoren istället. Känns skönt att veta att det fungerar på skolan. Vi har utvärderingssamtal inkommande vecka och det ser jag framemot att ta del av - spännande. Första konkreta infon från alla inblande på nya skolan. I övrigt lever hon livet. Känns skönt att veta att just nu är läget stabilt. Hon mår bra, man ser henne knappt vissa kvällar eftersom hon funnit ett nygammalt intresse i hästarna. Hon stiger upp innan sju på helgerna för att få vara delaktig i morgonbestyren med hästarna - det kallar jag att vilja. En vecka då Tony körde kvälls skifte fick även jag vara på stallet. Det värmde mitt hjärta då jag såg hur både hon och hästen njöt av varandra. Sedan är hon ju inte heller rädd för att ta i.
Kan säga att jag sover bra om nätterna. Bäst att passa på man vet ju inte när det vänder.

Vi gjorde en sväng ner till havet med Tony idag för att se hur vinden drog fram. Kan säga att det finns inte så mycket pengar så att jag skulle ha satt mig i en båt och gett mig ut.
Just nu märker man att det är mörkt , mörkare och mörkast på kvällarna. Skulle gärna ta en halv meter snö som skulle lysa upp det mörka på utsidan, inne får man lysa upp tillvaron med ljus, brasa och smålampor. En sak som är positiv med den milda förvintern är elräkningarna. Inga batterier på ännu så elmätaren snurrar i sakta fart.
Denna helg har jag fått gå till dukat bord båda dagarna. Ena dagen hemma hos mamma & pappa och idag hade Tobias med Jennie fixat tortillas och diskat, helt underbart! Själv har jag börjat fixa till julklapparna och nu återstår det endast några få. Tony deltog med att föra upp färdiga paket i säcken.
Inkommande vecka ska vi inleda julsånger på jobbet för om två veckor har vi julfest!
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar