torsdag 22 augusti 2013

Hänt sedan senast

Alltså, just nu ger jag inte min blogg speciellt mycket skrivtid. Tanketid - jo men att få det skrivet......
Det är mycket nu men sedan senast har följande hänt.
Jag fyllde 43 en solig söndag och gratulationer kom som telefonsamtal, sms, via mailen, via facebook och så många varma kramar av släkt och vänner. Även dagen efter kom det vykort med posten - härligt!
Dagen slutade med att vi flickor tog oss en simtur.



Dessa bilder värmer mitt hjärta. Elin har hittills haft svårt med "mindre" småbarn och nu njuter hon av att leka med lilla kusin Emma - hur härligt som helst! Ett steg framåt!

Skolstart - ny skola, många elever, nya lärare, nya tider, längre lektioner, nya platser, ja listan kan bli lång. Vågar knappt andas än mindre nämna det - det går bra! Mommo som tar emot henne varje dag säger att hon verkar nöjd, glad och positiv till nya skolan! Njuter så länge det varar........

Förra veckan drog jag och min man mot Äkäslompolo, var vi har en stuga med flera andra. Vi skulle fixa inför den kommande säsongen. Vi konstaterade att det nog är närmare 10 år sedan vi var på "tumislängreresabortresa". Ni ska veta att jag hade drygt efter mina barn!
Uppe vid Kukkolaforsen - både Finland och Sverige på en bild


Skrev i gästboken: Vi kom, vi arbetade och åkte hem! God mat och bra sällskap hade vi också. Fick ett nytt smeknamn: dammdamen!
Denna vecka har jag varit trött men lycklig. Vi har många nya barn i gruppen på jobbet som alla ska hitta sin plats och det tar på. Föräldramöte hade vi redan igår och nu återstår bara resten av föräldramöten, men som förälder går man på dem, på det viset visar man sina barn att man bryr sig om deras.
En liten operation med fyra stygn blev det idag. Fick bortopererat ett födelsedagsmärke. Pratat om det länge även nämnt det för någon hälsosystem förra seklet som ansett att det inte behöver borttagas. Men nu, nu är det borta! Det tackar jag vår arbetsläkare för - han är duktig!
Nu ska ni ha det bra och kram på er alla !





1 kommentar:

  1. Underbara bilder ! Och härliga framsteg ! Bara ler :) Kramar

    SvaraRadera