söndag 14 juli 2013

Sköna söndag

Igår kväll var jag med Elin och Tony till  videoaffären. Såg en film jag ville se -  The Impossible. Snacka om tårar som rullade för mina kinder. Förstod att det skulle ske, så innan filmen hade jag garderat mig med näsdukar. Det var en  verklighets baserad film om Tsunamin 2004. Det går nog inte att förstå, hur man än försöker. Se den gärna men kom ihåg näsdukarna!

Söndagen började tidigt. Vår levande klocka kom ner genast efter 7 och jag tänkte ok! Redan efter åtta vara jag på länk med Pelle. Sedan hade jag träff med Tony i syrenbuskarna, vi skulle fortsätta var vi slutade förra sommaren. Mera staket utanför bersån. Det blev motorsåg, sekatörer, slägga, vattenpass, räfsa och så handskarna på. Vi jobbade en hel del innan vi styrde bilen mot sommarteatern i Purmo.

De gjorde en bra tolkning!
Det är något speciellt med teater på sommaren, vi har besökt sommarteatrar i över tjugo år med Tony, så en sommar utan en föreställning skulle nog vara uslig. Tur att det finns många att välja på i våra trakter. Även barnen tycker om att gå på teater, de har fått det genom modersmjölken.
Väl hemma blev det stålkvinna byte av kläder och golfbana för Elin tillsammans med Tony och Krister. Härligt! Ännu har jag inte fått grönt ljus att få komma med men .........skam den som ger sig.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar