måndag 22 juli 2013

Kvalite

Dagarna kommer och dagarna susar förbi.
Fick igår klagomål över att jag ger datorn för lite tid......hm! Det var som ett skämt men kan nog hålla med om att tiden framför datorn nu under sommaren är minimal för att inte tala om tiden framför tv. Där är det nog endast Ernst som man bara inte kan missa.
Vart far då tiden? Jo till att vara med barnen och att njuta av livet. Det betyder inte att vi är på något, springer på allt möjligt eller snurrar runt. Nej! Vi gör saker tillsammans, diskuterar, funderar och bara njuter av att inte känna stress. Att sitta bredvid varandra utan att prata eller göra något speciellt är också kvalitetstid.
Är ju född arbetsmyra, så visst händer det en hel del saker ute på vår gård. Här är vi alla i familjen mer eller mindre med och umgås med skratt, sång och glädje!
Målade 100 staket bräder  - ca 600 m på en dag!


Det starkaste vi har, gör det tyngsta!
Lärdom över generationer. Underbart!

Samarbete. Frivilligaste hjälpredan!
Även i år kom blåbären med hemtransport och färdigt rensade!
 
 Även hallon, rabarber, dill och persilja har hittat sin plats i frysen. Ved har jag för första gången i mitt liv sågat med maskin. Brukar vara den som bär in men i år var det jag som såga och Tobias som bar. Nu är halva förrådet fyllt!
Nya stolar till vår renoverade dagis har min pappa gjort - han är en klippa! Jag målade och ritade. Han är en riktig fixare!
Min pappa!
Nu hoppas jag att vi ännu i sommar ska få njuta av svett, sol och varma simturer!
Ha det bäst och kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar