tisdag 14 maj 2013

Andas, njuter, känner av stress 
Känner hur irritationen kryper i blodet, nerverna och drar djupa andetag för att hålla lugnet.Bara det att veta att det är något varje kväll i en vecka gör mig omedvetet stressad. Kände redan av det förra veckan då nattsömnen avslutades kring fem trots att jag skulle fått sova längre, det är ett tecken på att tankarna inte vilar  ens fast jag sover.Blev bättre till helgen -  då jämna det ut sig.
Igår hade jag tidig morgon, skulle vara på jobb redan 6.30. Hann hem en sväng för att sedan åka vidare mot "roligheter". Styrka gruppen som består av mammor till barn med olika diagnoser hade vårmiddag.Kvällen blev pratsam, lyckad och helt perfekt som det brukar bli när vi träffas.Våra munnar är i gång hela tiden och diskussionerna och ämnen tar aldrig slut.
Även denna morgon var tidig men kvällen ledig eller så ledig den nu kan vara när man har ett hushåll med idrottande, hungriga och helt underbara barn.
Mina tankar går även idag till min fammo som blir 92 år idag. Att ringa är nog ingen bra ide eftersom hon på dagen då pappa pratade med henne var glad och lycklig men en aningen upptagen för hon var ju på jobbet. Härligt men sorgligt på samma gång!
Ikväll kommer första utmaningen i Eurovisionen men den bekommer mig inte direkt, tycker att det blivit "för mycket".I mina unga dagar var det annat då man satt vid bandspelaren och bandade alla låtar för att sedan spola och lyssna om och om igen.
Nu vill kläderna i skåpen, flugan som irriterar i fönstret bli ett minne blott och jag ska slänga mig i duschen för imorgon är det kl 05.50 som är tiden då jag ska vara på dagis.
Ha det bäst och kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar