torsdag 14 mars 2013

Stanna tiden
Det sägs att tiden går fort då man har roligt. Tillbaka på jobb och pust så tungt att vara tillbaka efter tre veckor hemma.Kan konstatera att jag är nog inte riktigt 100 % ännu, rösten sviker ibland. Somnat innan kl 22 varje kväll.
Veckan har inneburit besök till foniater, dvs han som håller i alla remisser, rekommendationer för folk med språksvårigheter. Vet inte om det beror på ålder, vana eller rutin, men kvällen innan fixade jag lista på olika saker som han skulle ta ställning till för vår del. Tycker det känns tryggt att gå till honom men så har vi ju varit hans klienter sedan 2004. Nu när fröken gått fram så mycket var det två år sen sist. Nu ska vi inte besöka honom före det blir dags att fundera på vidare skola efter grundskolan. Det som är så fint med honom är att han vet precis vad vi har rätt att få och hur det ska vara. Inför besöket hade jag ju då också införskaffat olika  utlåtande från : terapeuter, skola och psykolog. Nu får vi vänta på hans utlåtande som i sin tur ska vidare.Det är en kedja.
Fröken hade finska prov i början på veckan. Hon kom hem med 9 1/2 i vitsord. Det är bra jobbat - med mommos hjälp. Eftersom de är de två som läser tillsammans.Imorgon prov i matematik - inte lika lätt men stolt över barnens prestationer är jag så länge de får godkänt.
Fröken har även fått kvalitets tid tillsammans med sina stöd personer. Skönt att även det fixade sig!

Var på föräldramöte igår till hennes skola.Tycker att man som förälder ska visa sitt intresse för vad som händer i barnens skola, trots att man eventuellt hört föreläsaren tidigare.Fast jag hört Christoph Treier tidigare så fick jag nytt material i min ryggsäck. Man är ju modell, visar sitt barn att man bryr sig och gärna deltar i det som berör deras skola. Fick mig även en diskussion med hennes speciallärare. Vi utbytte tankar och funderingar. Skönt att höra hur det går, öga mot öga.
Vi har redan börjat med påskförberedelser på jobbet för vips så är den här! Själv har jag redan länge haft in ris ( utan vatten) med små vintermössor som prydnad. Vävningen fortsätter - har ångan uppe. Skönt att få sitta med sina tankar. Samtidigt som man får göra något som man tycker om och inte kräver så mycket "tankearbete".
Nu närmar det sig slutet på "Farmen" och jag tycker det känns skönt att inte behöva ha en tv tid att passa eftersom jag egentligen inte är en  tv människa. Men till lika har jag inte kunnat släppa taget om farmarna för pust suck och stön, hur tänker de.
Ha det bäst och kram!

1 kommentar: