söndag 10 mars 2013

Yes!
Vaknade upp igår och fick en sådan lust att väva.Hm kanske ni tänker - väva!
Nu är det så att mina föräldrar har två maskiner, varav den ena står redo att användas på vår vind, har stått där väldigt länge och haft två mattor vävda med varp till många till. Men att väva är inget man liksom bara går upp och gör, det ska nämligen vara den rätta känslan, ett speciellt humör då man liksom ska sätta sig på den hårda träbänken.Nu hade jag då fått den rätta stämningen.
Vips blev en matta vävd och liksom bara av farten blev nästan en till. Det är så kul då man håller på, man vill se de olika färgerna falla in så det blir ett mönster. Mattan som nästan blev färdig igår blev färdig idag och så var det ju så kul att jag vävde en meter till på följande. Har även idag ordnat upp alla matt trasor i nya fräscha påsar enligt färg/ material så nu har jag en bättre koll på vad som finns. I samma sväng samlades dammråttorna in och skyddsdammet blev bort torkat i rummet.
Det här är nog ett tecken på att jag kan frisk förklara mig. Fick veta att lungorna ser bra ut samt hjärta, känns skönt. Men tänk att det tog mig tre veckor att krya på en borttappad röst som blev till lung klamydia och en släng mycoplasma. Nu blir det att jobba upp konditionen igen, otroligt hur den sjunker till botten av att man är sjuk. Att ta en promenad med Pelle prins utan att vara tvungen att söka efter luft känns även som en stor vinst!
Ha det bäst och kram!

3 kommentarer:

  1. Åh ! Låter roligt att väva ! Verkar som en bra sysselsättning ! Du får säga till om du vill sälja nån matta !! Kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att väva. Tiden, inspirationen och orket finns inte alltid men bra sysselsättning, absolut!Jag lovar att meddela men de är mig väldigt kära, det ligger så mycket jobb, tankar och känslor i dem. Kram <3

      Radera
  2. Förstår det ! Låter så härligt. Kramar

    SvaraRadera