söndag 17 mars 2013

Då livet gör en kullerbytta
Gjorde ett besök till läkaren igår.Tyckte att jag inte ville vänta över helgen eftersom det hållit i sig så länge och febern var ju hög. Det som är negativt med att ha arbetsläkaren under en annan arbetsgivare än sjukhuset är ju att de inte får fram information som man delgett där men jag tänkte att jag drar historien. Läkaren titta i mina öron och i halsen, lyssnade på lungorna allt ok!Hon ville sedan ta ett Ekg och crp. Crp hade stigit till 67 och Ekg visade att vänster hjärtkammaren vuxit. Det som ofta hör ihop med en förstoring är högt blodtryck som jag definitivt inte har och det kunde hon inte förstå. Ska på vidare undersökning av hjärtat - röntgen.Det som förvånar mig är att för två veckor sedan var det ju ok, då var jag ju på röntgen.Kan det ändra så fort eller är det något som inte stämmer.......Tar en ny bild på måndag och så får vi se fortsättning. Innan jag åkte hem fick jag även "röka medicin" som sköterskorna kallade medicin i spira. Fick sedan en ny antibiotika som skulle bita på alla små hyresgäster i mina lungor samt inhalator medicin som jag ska dra in fyra gånger per dag. Sucka mitt hjärta men brist inte.

Ha det bäst och kram!

2 kommentarer:

  1. Oj, låter inte så vidare bra...Håller tummarna för nästa besök...Kramar

    SvaraRadera
  2. Tråkiga nyheter :(
    Hoppas att du snart får klarhet i vad det är som "kråtar"!
    Kramizar <3

    SvaraRadera