onsdag 20 mars 2013

Tjatig...
Börjar på riktigt vara trött på allt vad som heter svartvinbärs saft, medicin, infektionsvärde, läkarspring......vill bli frisk NU! Kan meddela att jag nu då äntligen med antibiotika kur tre fått de flesta i mig inneboende att packa sin väska och sticka, mitt infektionsvärde har sjunkit, orken kommer sakta men säkert tillbaka igen en gång, inhalations medicin har en bra effekt och nu har jag även satt in en slem lösande hostmedicin.Känns nästan att man borde ha en klocka som meddelar när det är dax för medicin igen. Biter ihop och vet att jag hinner nog med till Blå kulla nästa vecka. Röntgen visade att lungor och hjärta mår som tidigare dvs inga avvikelser.Tala om att man levt med hjärta i halsgropen.
Trots att jag är sjukskriven valde jag att delta i ett skolningstillfälle idag. Ämnet som behandlades var stress. Intressant och meningsfullt, tre timmar for i en hast. Idag tog hon upp om olika orsaker till stress och vad som gör mig stressad. Lärorikt och samtidigt bra att få ta del av andras funderingar. Nästa vecka ska vi fundera på vad som händer inom oss när vi blir stressade. Jag valde att vara med idag för att få den röda tråden som följer hela studieblocket.
Elin kom hem idag full av iver:Mamma, skolan till hösten verkar häftig. De hade haft besök från högstadiet och fått information kring byte.Känns skönt att hon ser fram emot byte, hur hon klarar det praktiskt sedan det tar vi då. Har ju redan bäddat en del inför bytet - rent praktiskt.
Våren känns just nu väldigt avlägsen och tittar man ut är det vita landskap, frost nätter, kalla vindar och kyla som regerar.Snart kommer nog våren och vinterbacillerna är ett minne blott.
Ha det bäst och kram! 

1 kommentar:

  1. Puh ! Tur att det vänt och prover börjat visa rätt igen ! Nu hoppas jag din ork kommer också.
    Härligt när skolans framtid ser ljus och positiv ut, det underlättar ! Vila när du kan, kramar

    SvaraRadera