lördag 22 september 2012

TID

Mitt svar till att ställa upp blev :Nej - kanske nästa gång.

Fortsatt utredning angående Elins kramp fortsätter.Blodprovs svaren var normala en liten avvikelse i ett men inga problem.Fick samtal från barnpoli igår till jobbet att barnläkaren absolut inom nästa vecka vill ha ett EEG på Elin och sedan efter det besök hos läkaren för att fundera fortsättning.Vet inte om jag ska skylla på tidsbrist eller en inre vill inte veta oro men jag har INTE googlat om epilepsi i veckan och det är inte likt mig.
Vi fick nogranna instruktioner om hur detta ska gå till,dvs natten till måndagen får Elin sova kl 23-02 resten ska vi vaka.Hmmmm, eftersom jag är mera nattmänniska än Tony tar jag nattskiftet.Kan ju sova innan henne och vi har redan funderat på att vi sätter igång med ett pusselbygg och så kan man ju alltid baka, ta en promenad och varför inte en svalkande simtur. Själv visar hon ingen direkt oro men självklart funderara hon.Insatt i hur det går till är hon mera än mig eftersom hon tillsammans med sin mommo & moffa ser på allt från S.O.S på liv och död till Fråga doktorn.Även när mommo var på knäoperation så hade hon kollat in hur en sådan operation går till via datorn - underbara barn !

Förra helgen på vårt läger hade vi en fråga inom mamma gruppen hur vi tror att vårt liv skulle vara ifall vi inte hade vårt "specialbarn"? Det blev tunga känslor som kom fram till ytan,tårar som rann, snyftninar som hördes och skulle någon kommit in i rummet skulle de nog funderat om vi hade begravning för just då var nog inte stämningen direkt på topp!
Kan för min del meddela att jag ALDRIG skulle byta ut - jobbigt mellan varven men det ger så mycket trots det. Det som också känns positivt i det hela är att man glömmer hur man jobbat och kämpat  - man ser framåt.Vi har ALDRIG sett det som ett hinder i vår familj mera som en utmaning att detta ska vi klara av!
Visst har barnen funderat på mina tårar som runnit och som kommer att rinna i min kamp för mitt / mina barn- man vill ju bara att de ska få det bäst!

Ha en skön lördag - jag har träff med min man i trädgården! Vi ska klippa gräs, städa poolen, ordna in ved och plocka in studsmattan!
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar