söndag 20 maj 2012

L - A - T

Normalt så är jag en duracell kanin som har batterier som aldrig ger upp men denna helg med början 

sedan torsdag har batteriet gett upp.....Visst har jag gjort de vanliga hushåll sysslorna men allt det andra som borde göras så här års:tvätta fönster,byta gardiner,ta en sväng med Electoluxen,städa bort de sista vinterateraljerna,planera blomkrukorna och så frön.....listan kan man få lång om man vill!Finns ingen lust!Underligt så får man nog dagarna att göra inget att gå också, var ju nog lite på alerten igår då jag tog ett zumba pass direkt från morgonen.Vackert så!
Kanske orken och lusten kommer tillbaka då vi ikväll får hem Tobias och mina Werther´s original, denna min favoritsort finns inte att fås i vårt avlånga land - mmmmm!

Våran fröken Elin, en envis, bestämd fröken som har åsikter - bra så, är just nu i Karleby på sina första simtävlingar.Fick jag åka med? Nej!Pappa som är med på träningarna fick åka med men mamma fick snällt stanna hemma, hon skulle känna sig för hur det känns först innan mamma får komma med.Kan inte heller åka för att smygtitta för det skulle kunna förstöra så mycket, fick snällt stanna hemma.
 Tycker det är lite onödigt att ännu byta batterier och laga ut "latmasken" i regnet! Måsarna kunde ju äta upp den och det vill jag ju inte ifall jag behöver den igen!Nästa vecka nya tag och möjligheter!
 Ser i min kalender och konstaterar att det finns inga måsten, ska och krav inprickade nästa vecka!
Endast maraton zumba,zumba toning och mitt jobb - sådant som är KUL !
                           Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar