tisdag 3 april 2012

Ledig och ledig

Sjukskriven från jobbet men inte från resten......

Började förra onsdagen med att bli intervjuad av en reporter som skriver för tidningen Hem & skola som kommer ut i svensk Finland.Blev intervjuad i egenskap av att vara en "jobbig,krävande"
förälder.Ska bli intressant att läsa vad det blev av 2 timmars diskussion.
Genast efter intervjun slungades jag in i mötet och rollen att jobba för mitt barn.Mötet gick bra och väl hemma igen kom tanken:Hur tänker en del? Kan man överhuvudtaget ens fundera så där.......kan nämnas att han nog räknar säkert dagarna till långledigheten dvs.pension.




Efter en sådan dag är man slut!Riktigt på riktigt!Det tar krafter - inte fysiska utan psykiska!Bra så, nu är det oktober nästa gång om inget alarmerande inträffar.

Veckoslutet innehöll
fotboll.Tobias lag vann 7-0! Bra målvakt - Tobias !

Körslaget!Elins skola vann inte men de var minst lika duktiga som vinnarlaget!
Sedan hann jag även med att prata varmt om projektet "Styrka genom nätverk" för en grupp föräldrar.
Palmsöndagen
Då kom fjädrarna i äppelträdet som hör till palmsöndag och jag njöt av en bra bok och mamma musik dvs. klassiska lugna låtar.
Mulen måndag gick jag hela dagen i afton klänning och fundera på varifrån värken som flytta från ställe till ställe i min kropp kom.Min mamma led av samma symtom och vi konstaterade att värk i vaderna - det värker!Började nog redan på söndag men ignorerade.....

Tårarnas tisdag
Upp med tuppen och skolning i Vasa dagen lång.Språkstrategi stod på programmet.Dagen gick i en hast och jag kan konstatera att 7.15 - 18 dag, det känns då man vant sig med att göra .....typ ......ingenting speciellt förutom allt det som hör till.

Nu ska jag ta Pelle prins på en kvällspromenad i kylan.
Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar