tisdag 27 mars 2012

Vart for förra veckan?

Efter den kravlösa helgen kom en hektisk vecka.
Började måndagen med att deltaga i en föreläsning om jämställdhet på dagis.Det kom en hel aha upplevelser men också många självklara saker.Bra kväll!
Tisdagen flöt på i "vardagliga sysslor" som aldrig tar slut!
Onsdag var det analysering av olika film snuttar med barn i fokus som gällde tillsammans med andra inom barnomsorgen - även den kvällen gav aha och upplevelser om hur olika vi kan se en och samma händelse.

Sedan kom dagen jag väntat på - dagen då mina gallstenar skulle avlägsnas från min kropp.
Vem hade trott att de var sååå stora? Inte undra på att man känt av dem med jämna mellan rum.Jag fick stanna kvar över natten eftersom min gallblåsa sprack då de skulle ta ut den och det medförde en del blödningar .Tänk att man kan sova och sova efter att man sovit!På två dygn sov jag nog 40 h!Sömn är en bra medicin!

Att inte egentligen få gör speciellt mycket hör inte direkt till det som jag brukar göra - känns ovant men det måste gå.Har sått påskgräs,spelat spel, läst och tog fram ett nytt pussel som tog hela min söndag, men nu är det byggt.När man väl börjar med ett pussel kan man liksom inte sluta!


Vår egna lilla Pelle Prins tycker att det är TOPPEN att ha en kompis som ska vila mycket!
Nu ska jag ta vågrätt viloläge en stund för att vila axlarna och ryggen som ger känningar efter all luft som de blåste in under operation. Ha en bra måndag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar