fredag 4 oktober 2019

Hej oktober 2019

Mitt liv , min historia och det går fort!

 En solig lördag i september var det öppet hus på dotterns skola. Vi träffade på denna charmerande damen som deltog i match showen. Så gulliga är dessa fyrbenta vänner men vi har nog bestämt att vi ska nog inte ha någon ny.
 Dessa två....så mycket kärlek och harmoni . TERAPI när den är som bäst!
 Tvära kast i vädret från en dag till den andra.
Ekipaget deltog i terrängcup, var alla var en vinnare. Det är kul med variation.
 Kommer man hem så får man nog räkna med att det blir nog en sväng till stallet. Även killarna tycker det är lite småkul, de har ju trots allt gått i ponnyklubben då de var mindre.
 Hm! Ingen bastu utan hopp i från sidan med huvudet före. Har själv blivit sämre på den fronten att simma direkt från sängen på morgonen. Sätter det på man har blivit äldre konto.
 Att få bevittna detta, värmer ända in i hjärta roten. Kärlek mellan hästar!
 Sedan har vi även hunnit en sväng till Uleåborg. Magnetröntgen av min rygg. Klaustrofobi som jag har.......Stolt kan jag berätta att jag fixa det utan lugnande i en timme. Under kan ske! Besök till ryggortoped och vi konstaterade att det är en bestående, synlig skada i min rygg men eftersom jag fixar vardagen än så länge någorlunda med hjälp av en liten mängd värkmedicin så undviker vi kniven. Ryggen vill de inte operera bara för opererandets skull.Härligt! Vi kör vidare och .....

 Så kom årets maraton lopp för ponnysar. Ofelia gjorde det igen! Hon VANN!
 Ingen rast och ingen ro! Travtävling följande helg igen och då blev hon snuvad på konfekten men 10 cm. Nöjda över loppet var vi i alla fall. Bra jobbat!
Glädjande nyhet eller.....
Den pojkvännen vill vi nog inte ha hem på besök.


 Så har vi då även kommit till den dagen då Hurtiga ska göra sin debut ute på tävlingsarenorna. Nervös? JA ! Men det går nog bra. Ska bli kul att se var hon står. Sedan är det att fortsätta därifrån. 

 Ofelia och Elin blev fotograferade från alla håll och kanter av en fotograf senast vi var i Seinäjoki. Hon fattade tycke för teamet.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar