söndag 3 februari 2019

Februari månadens första inlägg


Senast skrev jag om 100 % jobb from imorgon. Vips! Så blev det visst 0%! Besökte en ortoped på torsdag och han sjukskrev mig i tre månader! Men lugn bara lugn. Har nog inte tänkt vara hemma så länge utan jag ska nog jobba mina 60 % men jag är just nu fast mellan två olika instanser. Så tills jag har grönt ljus från den nya instansen anser "högsta hönan" att jag inte kan/får vara på jobb.
Snacka om att bli besviken. Men just nu känns det ok och faktiskt nästan lite skönt! Mannen i mitt liv tycker det är toppen med en fru som väntar med färdig mat då han kommer hem, huset är varmt och allt snurrar. Det som var jobbigt var att se den stora besvikelsen i min arbetskompis blick och vi grät och kramades i fredags. Lovade att jag snart är tillbaka! Så skönt att kunna dela både glädje och "sorg" med den man jobbar med.
Nu till en stor glädje!
Min underbara dotter fick även i år ta emot pris för årets bästa ponny. Stolt! Så stolt över henne och hennes enorma  jobb hon gjort för att få denna utmärkelse, den kom inte på posten ! De har tillsammans deltagit i 27 lopp. Av dessa lopp har 7 varit som vinnare, 7 på andra plats och 5 på tredje plats. Totalt 70 % på prisplacering!!!
Glädje, träning, envishet, ut i ur och skur,oro,flyt, motstånd,skratt, tårar,spänning ja listan kan bli lång på vad teamet gått igenom! Grattis och ni är bara så bäst!
Teamets sista tävling tillsammans som även visades på trav galan igår kväll!
Ha det bäst och kram!


1 kommentar:

  1. Ja det är tur att livet innehåller både med och motvind ! Kramar

    SvaraRadera