söndag 10 februari 2019

En vecka har gått igen

Vips! Så har livet förbrukat en vecka igen!
En vecka med tandläkarbesök, telefonmöte, föreläsning, hästar på rymmen, chaufförsjobb och en förkylning som bara kom - objuden!
 Mannen i mitt liv och jag hade inprickat en föreläsning och endast några timmar före kom det ett meddelande om att han skulle få hans senaste bok under kvällen. Toppen eftersom vi inte hade den då ännu. Säger bara att han har (Olof) förmågan att prata! Tack för en fin kväll!
 Så var det här med hästar på rymmen. Efter att jag fört Elin på praktik tänkte jag att jag kan ju vara snäll och åka ut till stallet tillbaka för att gör stallrutinerna. Men snacka om att bli lång i ögonen då jag ser Ofelia utanför en annan hage retande de hästar som var inne i hagen. Harpan däremot hade hittat en hö hög direkt utanför den egna hagen så hon stod där lugnt och åt! De är knepiga dessa djur. De hade märkt att strömmen inte tickade från staketet vilket måste betyda att man inte får någon stöt! Suck! Men det blev fort åtgärdat!
 Lite ont i halsen började det hela med för att nu var snorverkstad men inta av den värsta sorten men dock, ljudbortfall,huvudvärk och trötthet. Endast lite stegring natten mellan fredag och lördag så jag försöka gilla läget mellan alla nysningar.
Den vara som vi har mycket av just nu på utsidan är SNÖ! Tack jag tror det räcker för en tid framöver just nu.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar