torsdag 8 november 2018

Redan torsdag

Nu har det igen gått en vecka och inga nya rader har jag skrivit.Hmm!
Förra veckans fredag var vi till en alldeles underbar affär, enligt oss. Där finns allt och lite till om man har häst.
 Inte nog med alla saker, butiken i sig är en ren fröjd att besöka. Fint upplägg på alla grejer.
 Snyggt uppsatt, stiligt och precis alldeles lagom med grejer - inte proppfulla hyllor.
Här har vi nog köpt den mesta som vi har eller från deras lastbil som kör runt på travtävlingar i nejden. Bra saker, för travfolket ska ha saker som håller - småler!
Helgen var en "hemmahelg", inga travtävlingar men stallet fick många timmar. Tänk att man kan få ett nytt intresse vid "min" ålder. Nu är det ju inte jag som tävlar och har huvudansvaret för hästarna men det är jag som står som en av två stöttepelare, så kul!
Aldrig hade jag väl trott att två hästar skulle kunna ge så mycket värme och kärlek. Gänget som hör mig prata med dessa två får för min del gärna tänka: Har hon hela verktygs backen borttappad! För jo jag pratar med dem som "mommos gulle" - Ofelia och mommos tållatåssadara - Hurtiga Harpan. Kärt barn har många namn.
I övrigt har jag besökt fyssen, den får jag tacka så mycket. Utan den skulle jag nog inte kommit så här långt i min rehabilitering.
Ha en fin torsdag och ha det bäst!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar