söndag 12 februari 2017

Livet och kramar

Packade min väska på onsdagen för att styra min resa till Stockholm på torsdagskväll.
                     Viking Grace levererade.


En ny båt för mig som nog redan seglat mellan Åbo och Stockholm några år. Stor och fin!
 Målet med min resa var att var med på min morbror Bengts begravning. Fint tal  av prästen, psalmerna ekade vackert i den gamla Spånga kyrkan och det sista avskedet var tungt med fint. Stora tårar rullade för mina kinder.
Nu var det ju inte enbart tårar som rann för våra kinder utan även minnen, skratt och mängder av mjuka goa kramar delades ut i vårt sällskap denna fredag när solen lyste mellan molnen. 




Kusiner. Så nära men ändå långt borta. Vi har varit elva till antalet men två har redan lämnat oss.
 Småkusiner till mina barn fanns det också med i gänget. Tyvärr hade mina ungdomar inte möjlighet att vara med men de var med i våra tankar och samtal.
Stockholm, det blev en snabb visit men innehållsrik, kramig och underbar.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar