torsdag 24 november 2016

Blickar tillbaka

Förra veckan detta år.....jag fixa det!
Jo jag vet att vi alla har 7 dagar i veckan med 24 timmar per dag men ibland som förra veckan skulle jag gärna haft mera tid då det inte var fullspikat. Elin tyckte också att det var skönt när förra veckans fredag kom. Hon har haft sin prao vecka i Nykarleby, vilket i praktiken för min del

har betytt att min arbetsväg på mornarna varit 70 km lång. Va då ? Ingen autostrada direkt, men vi fixa det på kringel krokiga vägen. En dag var hon ledig eftersom jag var tvungen att vara på jobbet redan kl 6 och fortsatte direkt efter jobbet med en träff över vår forskningscirkel för att avsluta den långa dagen med en ny kick off. Tack och lov att varje jobbdag inte är lika lång - trots att jag njutarbetar. Att ha en pappa som sedan fixa hem Elin varje dag - lyx i vardagens hets.

Framtidsmöte har jag även hållit. Det gick bra och alla inblandade special lärare, assistent, kursansvarig, studiehandledare samt vi föräldrar var överens. En nyhet för detta möte att Elin själv var med och gjorde sin röst hörd. Underbara fröken! Som vi kämpat, gråtit, inte gett upp, kämpat vidare, kursat, tagit reda på fakta, stått för våra rättigheter och kämpat igen och nu står vi då här med framtiden framför oss och det känns bara så rätt! Lycka!

Den här veckan skulle vara kravlös med "normala" arbetstider med den egna gruppen.....men i mitt yrke får man vara flexibel och ännu mera flexibel. Inget har gått som på Strömsö enligt skrivna planer men....vad gör man när en kollega blir sjuk på måndag . Jo man töjer på sitt gummiband för att fortsätta att töja ännu mera när kollega nummer två får ett finger mellan dörren på torsdag.......Men imorgon har vi fredag och helgen står för dörren - en kravlös sådan.
Var och pussades med goa varma Ofelia dag! Kravlöst!

Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar