söndag 30 november 2014

Sista veckan i november

Fick ett brev på posten som påminde mig om  min försovning veckan innan. Den gjorde att jag kom i närmare kontakt med plåtpolisen som finns längs med våra vägar. Brukar ha koll på vilken som är laddad men de byter ju ställe........men kan konstatera att jag var snabb i svängarna med att komma iväg. En klen tröst men alltid något. Vaknade 7.22 blev fotograferad 7.56 på jobb 8.05. Kan meddela att min väg till jobbet tar 25-30 minuter att köra.
Böterna kom på mannens namn eftersom bilen är i hans namn. Körde 68 på 60! Inte så farligt men ack så onödigt.
Som en avslutning på hösten ordnade vi en vernissage på jobbet för att visa familjerna alla fina alster deras barn gjort. En lyckad och uppskattad tillställning. Vi har utgått från temat: Djuren i vår närmiljö. Samtidigt som vi byggt det på sånger som: Lilla snigel, Små grodorna, Prästens lilla kråka, Var bor du lilla råtta, Imse vimse spindel.....dessa sånger finns så beskrivande gjorda till böcker.


Lyktorna lyste vackert upp i mörkret.
Efter vernissagen jobbade vi flitigt med att plocka bort hela utställningen för att iordningställa inför lilla jul. Snacka om flitiga myror. Sedan blev det pizza som en bra avslutning på en trevlig arbetsdag!
Har väl sagt att jag har världens bästa jobb som jag trivs med. Att ha fina arbetskompisar gör inte jobbet sämre.
Huset möter december med ljusstakar, stjärnor och en och annan tomte här och där - härligt! Kan säga att julen ligger barnen varmt om hjärtat, kan säga att mitt hjärta även det tycker att julen och hela december har något speciellt över sig. Mys pys för hela slanten.
Ha det bäst och imorgon får vi öppna första luckan!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar