söndag 9 november 2014

En gång i veckan

Ursäkta mig!
Tiden flyger iväg och mina dagar har för få timmar så det blir ett inlägg på söndag igen.
Aldrig hade jag trott att jag skulle behöva vara med om en sådan sak  - att en ring fastnar på fingret. Ok! Hade liksom satt på två och tyckte att en tredje skulle passa som grädde på moset. När den kom på kände jag suget. Den formligen sög sig fast. Ingen panik tänkte jag, fingret smalnar under natten och ringarna kommer bort som de brukar. Fel, fel! Så blev det inte! Googlade snabbt på morgonen innan jobbet, lyckades inte fixa det. Ingen panik tänkte jag, har kort dag och efter jobbet då fixar jag det om inget hänt under dagen. Kommer hem och går till mamma. Hon brukar ha svar på det mesta! Vi har fingret i kallt - inget händer, vi tvålar in det - inget händer, har fingret i munnen för att få saliv under ringen - inget händer, vi testar med att rulla tandtråd runt för att sedan lätta och ringen skulle följa med - inget händer. Efter dessa prövningar kan jag tala om att mitt finger var SJUKT! När Tony kom hade han förslag men mitt svar till det var: hämta en tång från garaget ringen ska bort NU! Vilken känsla när den kom bort. De två andra fick sitta kvar, för fingret var svällt och de kom bort innan jag for till Fjäderholmarna.
 Nu är den inlämnad för att smältas ihop - guldsmeden måste väl ha något jobb!
Annat under veckan: jobb (har världens bästa jobb, kan nämnas ifall någon inte visste)mera jobb, kvällsplanering på jobbet, diska ( vi är säker en utdöende sort som inte vill ha diskmaskin), byka, vika kläder, stryka kläder, mangla, handla, inviga vårt nya fina kylskåp, gå ut med hunden, öva till prov med dottern, andas och njuta av livet!

Nu har vi firat min pappa, min mans svanfar, mina barns moffa mina brorsbarns faffa och så barnens pappa med en god middag! Många runt bordet men finns det hjärterum så finns det stjärterum!
Avslutade med att ta guddottern till stallet var vi tillsammans med Elin ryktade och fick se fölet Alfons & alla andra hästarna, snacka om att Emma blev lycklig!
Ha det bäst och kramar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar