söndag 19 januari 2014

Söndag igen

Men alltså hur fort går inte tiden. Undrar om det endast är jag som tycker att veckorna och tiden flyger iväg.
Veckan som gått har innehållit möte på möte, inte arbetsrelaterade utan privata sådana. Roligt jo, men när det blir tre kvällar på raken då, då är det inte kul. Valde därför att hoppa över mitten vecka mötet men kände tillika att jag "svek" gänget men min kropp och knopp sa att nej. Klapp på axeln åt mig själv att jag hörde på kroppen.
Gjorde något kul idag, beställde en peruk. Hm, på vilket sätt kul kanske ni funderar? Jo vi lever i en Pippi värld på jobbet och ska avsluta hela temat med maskerad. Har ju då inte rött, långt hår som man flätar i ett svep så jag beställde.

Hästar! Hästar! Stall! Stall! Ja och så lite skola däremellan för fröken. Lätt att man glömmer bland allt hästsnack problematiken som finns inuti denna glada tjej. Skinn på näsan har hon sedan tidigare och mera får hon. Igår gick hon på ridlektion på finska. Helt annat än att läsa ur boken i skolan med ordlista bredvid men hon fixa det galant. Mamma, jag gjorde mitt bästa och vi förstod varandra. Språkbad på samma gång. Sådana här gånger känns det som en bekräftelse på att man gjort rätt när man jobbat med att stärka det egna jaget.
Kaninen Nisse fick äta sin morgongröt inne idag då temperaturen visade - 25 grader. Nej så var det inte utan hans bur städades under tiden därav gröten på insidan, för ja mommo kokar  gröt åt honom varje morgon. Vad då bortskämd?!
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar