tisdag 28 januari 2014

Ett brev på posten

Det kom ett brev, adresserat på mig. Jo jag brukar få räkningar med mitt namn och reklam men detta brev innehöll glädje, något som jag inte trodde att vi skulle få i år eftersom vi hade det ifjol. Vi blev beviljade stödperson!!!! Yes! Lämnade in en ansökan i december och tänkte att vi får nog inte nästa år men....... vi fick! Vår stödperson som vi hade ifjol ville avstå i år så vi fundera och så tog vi ner en stjärna och fixat! Så skönt när det fungerar!
Nu kan man inte klaga på att vi har haft "för varmt". Vi har passat på att njuta av vädret och verkligen forskat i kölden på jobbet. Det är så kul och samtidigt får man lära sig tillika som man lär. Vatten blir till is, att blåsa såpbubblor på vintern - hm Maria hur tänker du? Roligt och kul att se bubblan frysa och sedan spricka - barns blick och uttryck i kroppen säger så mycket. Har nog världens bästa jobb! Den ena dagen är inte den andra lik.
Tycker om vinter men något som däremot inte tycker om kölden är mina bakben. Torra och irriterade men biter ihop och gillar läget. Nu skulle jag och många med mig vilja ha lite mera snö, tack!
Kom ihåg att kramas ofta och ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Blåsa såpbubblor på vintern har jag faktiskt tänkt testa. Kul man inte är ensam om såna idéer ;) Dagisjobb är skoj! Synd det ska sparas på vår framtid och dras ner på fin personal <3
    Nina

    SvaraRadera
  2. Nina: dagis jobb är toppen och visst är det synd att det ska sparas, men man blir duktig på att göra kul av nästan ingenting =) Att blåsa såpbubblor i -20 grader det var en upplevelse för alla <3

    SvaraRadera