måndag 23 december 2013

Dan före dopparedan

Tala om intresse. Elin pigg och glad uppe redan kl 5.30 för att sitta på med Tony som skulle vara kl 6 på jobb. Hon skulle till stallet och hade träff med flickorna. Hon förklarade åt mig att : Mamma, det är min nya värld och jag trivs.
Hon räknade att hon tillbringade 11 h på stallet igår. Lite mat mellan varven och dit tillbaka. Det känns så skönt att hon trivs och att hon får vara hon, en i gänget. Hon red både igår och även idag.
Att vägen till stallet inte är så lång är ju en fördel.
Själv gjorde jag en snabb tripp till butiken för att fylla på mjölkförrådet. Där var hela halva stan och köpvagnarna fulla, stressnivån hög och bråttom, bråttom. Själv har jag njutit av dagen. Fick en välbehövlig massage av Maria och sedan var jag och prata bort en stund hos Camilla - tack ! Hoppas det inte tar så länge till nästa gång.
 Nu brinner ljusen, elden sprakar, glöggen värms och vi fortsätter i godishögen som finns.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar