tisdag 17 september 2013

Många tankar som snurrar

Det går fort nu......och mycket är på gång.

Sedan senaste inlägg har jag i tankarna tänkt på vad mitt inlägg ska handla, nya tankar och nya inlägg varje dag  men just nu har jag prioriterat att ge datorn mindre tid än tidigare vilket resulterat i inlägg endast i tankarnas värld.
Det som såg ut att bli en månad med fullspäckade veckoslut, blev istället en månad med underbar tid hemma. Har medvetet valt att plocka bort, roliga och även skojiga saker. Orsaken till det är att jag känner att huvudet med sina sinnen behöver "hemmaro" under veckosluten. Undrar om jag börjar bli gammal?
Har sysselsatt mig med att plocka sten, varje sten kring vår stenfot runt huset har jag plockat upp, räfsat under och ordnat tillbaka - lusten att göra det hälsade på och vips. Över 1000 var de nog. Kan konstatera att det var gratis vardagsmotion.
Skördefest har vi också haft med persilja, dill, morötter, rabarber och aronia bär. Lingonen kom hem till trappan färdigrensade. Har nu saftat 60 l aronia bär och ännu finns det kvar i buskarna.

Vi har även börjat med nästa sommars projekt i trädgården. Men det får ni vänta på. Staketprojektet är fem före färdigt.

Sedan har jag lyckats med att igen en gång bita sönder tanden som tidigare i vår bråkade. Ansåg med tandläkaren att det är ingen idé att fixa till den mer så idag blev min mun av med en inneboende, den var ju rotfylld och avlagd sedan tidigare. Hon jobbade en stund och hon hade nog det svettigare än vad jag hade. Normalt brukar jag inte ta bedövning men dagens "jobb" krävde både en och två sprutor. Känslan i munnen när den "går ut" är flera gånger värre än de få minuter man slappnar av och står ut lite vanliga borr.
Vi har plockat fram "mommoraggaren" så att mommo med sina dåliga ben kan röra sig. Snacka om prins Pelle och fröken. De hade hur kul som helst ute på trottoaren .Hon sparka och han låg och njöt.
Mitt "dotter" hjärta mår bra. Hon lyser som solen att gå till skolan, hon lyser när hon kommer hem, hon lyser när hon pratar om läxorna och de nya lärarna är bra ( förutom en "klumpeduns"). Vi har det bra och det passar jag på att njuta av men slappna av helt det kan man nog inte.
En liten tonåring ser jag också växa fram, hon har ju tagit några staplande steg i den riktningen redan och nu känns de mera stabila och vi får finna oss i detta nya läge.
Nytt läge är det också vidare borta på golfbanan. Har fått förtroendet att hämta upp henne därifrån flera gånger och nästa år svingar nog även jag klubban kan jag tänka mig.
Simningen - den har hon lagt på hyllan tills vidare. Det känns just nu så att den får vila.
Ha det bäst alla som läser detta och kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar