måndag 30 september 2013

Ekorrhjul och hormoner

Känner att "duracellbatteriet" i mig är på gång, det är fulladdat. Det går på högvarv, på gott och ont.
Eftersom jag är en människa som stortrivs på utsidan betyder det efter en sådan underbar september månad med härligt väder att jag tillbringat en stor del ute på gården och då har insidan liksom inte inlett "städsäsongen" men nu. Redan innan helgen möttes jag av stora städivern. Först blev det en storskrubb och så blev även den andra stora skrubben städad. Och det tar tid men jag tycker det är kul. Fick höra av en flickvän: Få se om vi slipper ut genom allt och den andra tyckte att det är ett ordnat kaos. För till saken hör att oreda är det inte endast lite damm och så är det ju kul att plocka, ordna om och sedan bara njuta av att det är gjort! (Underligt att det varje år finns något som man kan kasta bort).

Nu är det alla fönster som står i tur, själva tvättandet gör Tony och jag stryker och fixar allt omkring. Teamwork!

Sedan kan jag endast konstatera att fröken i huset har hormoner som vaknar till liv och snacka om glädjen som spred sig i hennes ansikte då hon konstaterade att nu, NU har hon växt förbi mig i längd. Jo jag är nu kortast i familjen. Vackert så!
Kan även konstatera att temperaturen både ute och i poolen de senaste dagarna sjunkit. Ikväll då jag tog mig en simtur visade tempen +6 och ja det var kallt. Men skönt efteråt!
Ha det bäst och kram på er alla! Imorgon svänger vi blad och då är det oktober!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar