måndag 8 juli 2013

Semester

I mitt förra inlägg skrev jag om att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt.....hm! Det är inte så lätt att göra det när man tycker om att göra en hel del. Har en längre tid sett på en av mina blombänkar att det ropar hjälp, vi måste bli färre i antal! Vips! Lusten och ivern infann sig. Handskarna åkte på, dynggrepen i högsta hugg och jag började. Med de tyngre jobben bad jag Tobias och Tony om hjälp 
 
 
Det gick inte på en dag men vem har bråttom, för till saken hör att i vårat hus har vi även mangrant mer eller mindre deltagit i med att fixa före, under och efter en konsert. Och inte vilken konsert som helst utan TOTO skulle komma till vår stad! Wow!
Det visade sig att i vår stad hade de mest besökare på hela sin turné och för det fick vi en timmes extra musik - härligt! Kan ju meddela att jag lyssnat på en del av deras låtar med hur de såg - det hade jag ingen aning om. Eftersom jag skulle jobba under konserten med att förse många tusen med dricka togs bilderna under deras sound check! Konserten var en fullträff på alla plan och nöjda strosa jag och mannen hem mitt i natten med värkande ben! Fröken var stolt och lycklig för även hon fick ett "staff" kort kring sin hals!
Dagen efter kändes i hela kroppen och glad att solen, poolen och solstolen fanns nära - det var jag!
Söndagen - då var jag på g igen. Blombänken blev färdig och även en till fick en ansiktslyftning precis som min man - fixa honom i öron, näsa, ögonbryn och min mamma frisyren!

Även kaninen Nisse tyckte att det var skönt med en liten fläkt som fläktade i värmen - moffa tyckte att han nog kan behöva den! Han mår nog som en prins!

Måndag morgon och planer hade vi inga men det blev en tur med tjejligan. Vi besökte bageri, trädgårdsbutik och matbutik. Kvällen bjöd på kvällstorg och många skratt och ljuvliga minnen att plocka fram i vinter.
Kram och ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar