måndag 29 april 2013

Samma människa men olika titlar
Har ni tänkt på hur många olika titlar man egentligen har.
Själv är jag dotter, lillasyster, hustru, mamma, svärdotter, svägerska, faster, gudmor, arbetskamrat, väninna, styrelsemedlem, ordförande - ja listan blir lång. Viktiga titlar med olika innehåll, viktighetsordning och stolthetsbringande.
Kusiner och så jag

Jag med guddotter

Min bror & jag

Under helgen som gick var det kalas under dagarna två. Min titel - faster Mia användes flitigt och det är en hjärtesak. Alltför sällan kan jag känna men när det väl är så tar vi ut svängarna ordentligt, i synnerhet med guddottern. Denna gång var det hennes fyra års kalas.
Söndagen firades på utsidan med ordentlig terasstvätt, utemöbeltvätt och snacka om att det känns i armarna att jag hållit i högtryckstvätten många långa timmar, resultatet blev TOPPEN! Sedan avslutade vi dagen med att uppvakta min mans faster eller som vi brukar skoja för att det ska låta jättegammalt, våra barns farfars syster.
Sagostund
På bussutfärd i soffan
Tobias & Jennie 

Denna vecka fortsätter med roligheter. På jobbet hade vi maskerad idag, imorgon blir det majkalas och på onsdagen blir det middag hos gudsonen med familj. Livet är en fest - mellan varven. Inte alla dagar som får vara troll på jobbet.

Ha det bäst och kram!

1 kommentar:

  1. Underbara kort och ett positivt och härligt inlägg !! Njuter av läsningen !! Kramar <3

    SvaraRadera