måndag 8 april 2013

Livet formar
Vi har alla en plats i världens enorma pussel. Vi är alla unika, formade till att vara just sig själv - JAG!
Ibland funderar man att hur blev det så här, varför fick jag den här platsen i pusslet? Då får man se sig i spegeln och tänka att man är utvald.Utvald med omsorg.Tänk att jag berikats med tre barn.Tre barn som valde att just JAG skulle få vara deras mamma.
Brukar även tänka att allt har sin mening varför det sker och hur det sker. Både det som för med sig glädje, skratt och lycka men också sorg, frustration och lidelse. Fast man inte kan se budskapet genast så efter en tid brukar det ofta visa sig - meningen till att just DET skedde.
Fick utlåtande av frökens foniater idag och kan konstatera att nu, nu vet jag och nu förstår jag varför det alltid låter värre till pappers än vad det verkligen är. Det är för byråkratins skull  - blää! Men det var bra konstateranden och allt var med som jag ville. Nu återstår det då att skolan verkställer och det, det är ju inte alltid det enklaste.

Är det någon som sett våren? Fånga den iså fall och dela med Er.
Ha det bäst och kram!

1 kommentar:

  1. Kloka och fina ord och tankar, kämpa på med allt och hoppas det funkar. Våren gömmer sig tyvärr än...Men lovar svallra om jag hittar den <3 Kramar

    SvaraRadera