söndag 3 februari 2013

Tid
Tid är dyrbar. När Elin var mindre och de talade om för mig att vi skulle vänta på att talet skulle komma, vänta på och vänta på........... Innerst inne förstod jag säkert redan då att tiden är dyrbar. Vi har inte tid att vänta. Jo jag vet att man kan vara normalt försenad i talet men redan vid två års kontrollen förstod jag att allt inte var "normalt" men  ok jag väntade över sommaren. Sedan började utredningarna. När jag blickar tillbaka på åren, tiden man satt på att vänta, ringa, få olika besked, att mötas av människor som man funderar på om de fått jobbet på lotteri eller om de bara allmänt är bittra på livet, slag i ansikte, ja listan på motgångar  blir lång. Men alla dessa motgångar, slag, bittra människor, motvindar  - troligt men sant - de har stärkt mig till den människa jag är idag. Med allt detta i min ryggsäck känner jag mig lycklig.Lycklig över att jag är utvald att orka, kunna, ha möjlighet, få dela detta med min familj för -jo vi är alla i familjen på ett eller annat sätt involverade i Elin. Hon är ju vår dotter och lillasyster - en viktig del i vår familj!
En familj som håller samman är oövervinnerlig!

Ha det bäst och kram!







2 kommentarer:

  1. Håret reser sig i nacken när jag läser vänta ! Vi fick länge höra att det kommer, det kommer....
    De skulle bara veta hur allt blev, att det vi då sökte för nu är en bagatell. Kramar till er kämpar, Tina

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara konstatera,att JAG Tony ÄLSKAR dig och vår FAMILJ `:)

    SvaraRadera