lördag 2 februari 2013

Adrenalinkick
Igår var dagen då  jag mötte "stora chefen för skolvärlden" - en helt vanlig man,  50+ med ett brinnande intresse för fotboll. Var taggad till max och beredd. Väl framme då jag stiger ur bilen svänger mig om kommer frökens rektor från skolan gående och tusen tankar snurrar i huvudet. Ska han vara med? Vad gör han här?Pulsen steg med rekord fart!!!!!Drog efter andan många gånger samtidigt som tankarna snurrade. Tur att jag fick vänta på hissen och lyckades samla mig till en del. När jag stiger ur hissen möter jag rektorn som är på väg ner efter att han hämtat post från kansliet - kunde nästan höra hur pulsen återgick till normalt tempo.
Mitt möte gick bra. Väl förberedd , med kunskapen i ryggraden om mitt barn kunde han inte annat än förstå, notera och samtycka. Nu återstår det att se resultat! Vi skildes med gott mod och löfte om att vi träffas igen och  det här blir bra! Nu har jag nått mitt första delmål för i år och det känns underbart! Gick på gatan som en  vinnare av en fin vinst!
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar