söndag 6 januari 2013

Pusselbit med - Styrka
När jag ögnar igenom januari med allt vad det innebär så passar jag på att tanka styrka, kraft och tålamod de dagar som det inte finns något insatt förutom det vardagliga.

Att vara stark är ju inte att aldrig falla eller att alltid veta och kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst eller att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att leva livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men att alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit.

I och med att Elin ska byta till högstadiet till hösten gäller det att redan nu i detta skede fundera, ta reda på och förbereda för att det ska gå så bra som möjligt. Har redan haft två i den skolan och det har gått bra men då är de ju "normalstörda" som oss. Imorgon börjar skolpusslet inför hösten - vi ska till psykologen eller hjärnskrynklaren som vi brukar säga. Hon är av den underbarare arten - förstår, lyssnar och tänker på barnet. Men det kräver av mig som förälder att även jag har funderat på vad jag anser att hon ska ta ställning till och vad jag vill att hon ska skriva till pappers,förutom det som hon redan funderat på, för utan papper kommer man inte långt!

Ha det bäst och lämna gärna en liten kommentar innan du går.Då blir jag glad!
Kram

2 kommentarer:

  1. Min fru ! Kan BARA säga att jag ÄLSKAR dig :)

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Jag läser regelbundet din blogg och uppskattar dina visdomar och det du skriver, känner igen mej i en hel del. Fortsätt så.

    Kul med alla foton, härlig familj du verkar ha.

    Kram till dej från Camilla

    SvaraRadera