lördag 27 oktober 2012

Möte
Veckan som gick......möte på jobb, möte om språk, möte om kris med en diagnos och vägar man kan välja, möte och inval i styrelse och imorgon val.
Det möte som värmde mitt hjärta mest och som gav mig mycket som människa var mötet med en mamma & en pappa som "får gå igenom" samma "glädje och sorg" som vi när vi fick diagnos om språkstörningen.Att kunna hjälpa med glädje men även förstå tårarna som rann runt bordet och samtidigt visa att man är även en mamma i grund och botten, att det inte spelar någon roll om man är läkare,dagistant eller rörmokare.För i allt detta "jobb" har det stärkt mig som människa i positiv riktning - skulle ALDRIG vilja byta!
Våran lilla prins Pelle fick igår besöka veterinären för årlig koll och det konstaterades att han är i toppen skick och tänderna lyser vita i munnen efter tandstensputsningen - vackert så.

Dagens möte var ett frukostmöte - fick avnjuta hotellfrukost trots att jag inte sovit på hotell - lyx.Nu när barnen blivit äldre och jag inte behövs alla timmar med fysisk närvaro tillsammans med dem kan jag åta mig olika uppdrag som är för mig viktiga i mitt liv och arbete. Blev invald till styrelsen för barnträdgårdslärare idag och det ska bli roligt och en ny upplevelse, vi hade redan många skratt och berättelser runt bordet.
Under veckan som gick har jag även hunnit röntga min vad och ska på måndag röntga ryggen så imorgon blir det att besöka toaletten för magen ska tömmas - vad de andra tänker äta för gourme rör mig inte nämnvärt.

Nu resten av dagen tänker jag tanka styrka ,kraft och tålamod med att göra det som jag vill och som faller mig in att göra just nu, kvällen utlovar bastu och årets sista simtur i poolen som förövrigt fått is.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar