lördag 20 oktober 2012

En bit av mitt hjärta

Äkäslompolo - finska Lappland - helt underbart vackert, ett ställe alla borde ha möjlighet att besöka. Att få känna frisk luft, höra dina egna andetag, känna hjärtat slå och ladda, ladda för att orka med verkligheten som finns hemma.Visst finns det ställen även "hemma i knutarna" men detta ställe har en del av mitt hjärta.
Kom hem igår efter en resa på 12 h med stopp i Haparanda för lite shopping.Kan berätta att benen fått sig en ordentlig omgång av vandring och allt köras. Blir att kontakta doktorn så att vi nu efter denna påfrestning av mina ben får reda ut vad som ger mig värken en gång för alla......
En annan liten kille som tagit igen sig efter resan är Pelle - vår prins.Han har sovit och sovit sedan vi kommit hem, inte lätt att vara på resa och på sin vakt.

                                         Kärlek - Rakkaus - Love - Liebe - Amor - Amore

Hela gänget som vandrat dagarna långa och många - inte lätt att få alla med på bild.
Tävlingen "halv sex hos oss", den vanns av paret
dvs.jag och Tony tog hem första priset.Det tackar vi för!Roligt och lärorikt för de unga att ta sitt ansvar i köket - den tävlingen tar vi gärna om.
Denna dag har jag bestigit ett klädberg och tog mig även en svalkande simtur i poolen på morgonen direkt från sängen - ja det var kallt men känslan efteråt den är helt underbar.
Imorgon blir det att bestiga vika kläder berg, strykhög samt mangelhög och så ska det landas i verklighetens kalender.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar