lördag 30 juni 2012

TANKSPRIDD eller ÅLDERSTECKEN

När man är ensam hemma som jag nu då så hittar man alltid något att äta,finns det inte i kylskåpet så 

finns det i frysen.Lördagen till ära och en liten köplista som uppstått då jag i min iver städat både skafferi och köks skåp styrde jag bilen mot butiken.Tog min kärra,väskorna och "martaslungon"(handväska). När jag sedan börjar plocka varor i kärran ser jag väskan med pantflaskorna ! De ska man ju panta innan man går in i butiken!Ingen stress kan ju göra det även efter matuppköpet, men flickan i kassa smålog lite smågulligt åt mig då jag sa att den här väskan innehåller pantflaskor som ska pantas!Till saken hör att denna uppgift har delegerats åt Tony vilket betyder att vanedjur som vi är.......
Det vackra sommarvädret till ära köpte jag mig ett nytt SNÖ of Sweden armband!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar