fredag 29 juni 2012

ENSAM HEMMA - nästan....

Ledig mitt i veckan hör till ovanligheterna för min del men denna vecka unna jag mig två lediga dagar.Helt underbart! 
Igår då vädret visa sig från en regnig,blåsig sida gjorde vi en ordentlig loppisrunda med dottern.Är ingen loppis springar människa så ofta, det händer någon gång i året och igår var en sådan dag.
Köpte en hel del till mitt jobb för en struntsumma och till oss själv köpte jag ett pussel och ett par shorts åt Elin.

Idag var det också grått från morgon då jag skickade Tony tillsammans med Tobias och ett helt fotbollslag till Vasa för nu är det WFC som gäller i dagarna fyra.En stund senare for Elin tillsammans med mommo  & moffa till Vasa och skären, Christopher var hem en sväng från Purmo höll mig sällskap en stund och vips var han iväg.Kvar blev jag med Pelle & Nisse!
Mötte städlusten  i morse och vips hade hela skafferiet blivit städat och tanken på att vara med på torgets storloppis under Jakob dagar i juli blivit ett faktum, dit styr jag mina grejer och hoppas att de ska hitta nya hem!Passade på att prissätta i samma sväng!
När jag blir kvar ensam vilket inte händer speciellt ofta då finns det en maträtt som jag njuter av och det är .......KÅLLÅDA! Mums så gott det var!
 Med risk för viktminskning nu då jag sköter Pelles alla länkar så satsa jag på att göra en pizza med skinka,champinjoner,kött,bearnaisesås och en massa ost som kvällsbit - minst lika gott som kållådan!
 Nu till den svåra biten, att sova ensam i den stora sängen med Pelle.Brukar sova dåligt då platsen bredvid är tom .......och nu finns det inget barn att erbjuda platsen till heller.....

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar