torsdag 31 maj 2012

J A G

 

Ibland är jag dagistant, då tänker jag som dagistant.
Ibland är jag mamma, då tänker jag som mammor.
Ibland är jag kritiker, då tänker jag som kritiker
Ibland är jag krävande, då tänker jag som krävande.

Ibland är jag ingenting. Då märker jag hur oerhört mycket dagistant, mamma, kritiker och krävande jag verkligen är.

 Det är en underbar tid vi lever nu.Försöker hinna njuta av allt det vackra som händer i naturen just nu - det är ju det lilla som gör det.
Att ha en liten hustomte huserande i samma hus är en lottovinst.Min hustomte är en man som jag känt hela mitt liv,som jag respekterar och som har allt i sjukdomsväg utom fotsvett.Han kallas  i detta hus för pappa,moffa, svanfar,Pålle,Skrotniklas......kärt barn har många namn.Igår fixa han färdigt en "skyddsmur" vid terrassen - det tackar vi för!
Det är mycket nu!
I princip avskyr jag då folk berättar om hur fullt upp de har.
Vem är egentligen intresserad av att få den informationen?
Vad vill jag förmedla med den frasen?
Det är väl så mycket vi gör det till eller.....
Nu blir det sovdags för att jag ska orka med morgondagen som är full med program  men en hel del av programmet har jag ställt till med själv!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar