söndag 8 april 2012

Påskdagen
 Fick börja dagen med en helt underbar massage på axlar och armar av dottern, hon tog i precis lagom för att mina sjuka leder skulle tycka om det.Det börjar arta sig - men så slänger man ju in hästmedicin!
Även påskharen hade besökt oss inatt och lämnat nya tandborstar och godis till barnen - alla tyckte att det var lika kul att söka spela ingen roll om man är 18,15 eller 11 år.
En solig varm dag som denna har man tillbringat ute och det som förgyllde den var maten hemma hos mamma och pappa - lax i ugnen stod på menyn med potatis och gräddfils sås,mums!Våfflor ska det stekas till kvällen med grädde och sylt.
 Årets första stuva har jag avnjutit ute i solen - de är ju bara för goda!



Gänget som njutit av att nöta terrassen.Soldyrkande hunden Pelle prins har haft fullt upp med att ha nosen i terrassen efter vintern.Dottern tog kameran och fotade pip antal  bilder av sin mor.Kunde konstatera att rynkor,gråa hårstrån och sömnlösa nätter syndes i bilderna.Därför var länstolen min vän i 2h efter maten.


 Min man har blivit bilfixare i samband med att det äldsta barnet fick bil och körkort.Av två bilar ska det bli en super bil.Bil ett har nämligen fått en del törnar i vinter men så är ju körkortet då också endast 4 månader.
Nu ska jag fortsätta med att läsa min bok och steka våfflor!Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar