torsdag 9 juli 2020

Juli

Den andra juli firar vi bröllopsdag med mannen i mitt liv. I år var det redan 26 år sedan vi firade vårt bröllop. Grattis åt oss!
Lika kära nu som då!
Dagen efter firade vi att Hurtiga Harpan eller mitt skötebarn fyllde fyra år.
Kärt barn har många namn. Min tållatåssadara, vem är väl som du? Grattis!
Festligheterna tar inte slut här, nej! Söndagen 5 juli åkte vi till Vasa för att vara med på Linnéas studentfest. Tack för oss!
Veckan som nu är på g har vi då haft våra skift på stallet. Ni kan tro att det är en lyxkänsla att inte behöva åka till stallet varje morgon vid kl 7 för att föra ut flickorna , inte heller dyka upp där vid kl 12 för att erbjuda lunch. Nej nu hjälper vi varandra! Så underbart härligt att vi tillsammans gör upp för följande vecka vem som tar vilket skift!
Flickorna har även under veckan fått nytt vid ingången till sin hage. Vem tror ni ville vara med och leka? Ja inte var det Ofelia.
Sommaren är här och att plocka blommor från den egna trädgården, det gillar jag! Nu skulle jag dock gärna ta mera värme, tack!
Viktig information till er alla som läser detta! Kan ordna med denna varan - GRATIS!
Gårdagen gick som klockan. Nya skor år flickorna redan vid 7.30, papaprov för mig kl 10.30 (passade även på att kolla min längd, yes jag är 160,6 cm. dvs att efter fallet har jag blivit  tre cm kortare,tyvärr) lunch åt alla hästar kl 12, fixa mina bryn kl 12.30 för att  klocka av 13.45 i frisörstolen.Allt på en och samma dag!
Dagen avslutades med att Elin kom hem med Ofelia. Snacka om att ha huvudet i gräset. Mums, så gott!
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar