tisdag 24 mars 2020

Mars 2020

Hm, finns ingen ursäkt eller förklaring till varför det inte blir skrivet mera på denna blogg än vad det blir just nu.
Mars så här långt!
Hästar, hästar och hästar!
Vi har även varit på en tävling med Hurtiga som hon VANN! Härligt , underbart!


Seinäjoki 6 mars 2020
Förutom hästarna i våra liv så har vi haft en del möten som vi sprungit på innan det blev begränsning på antal människor som får vara i samma rum pga corona viruset som just nu har lamslagit hela världen mer eller mindre.
Sedan har Elin också gjort sin sista dag på sin utbildning. Så underbart att hon fixa hela skolan innan det blev distans studier.
Dessa ord skrev hennes handledare på deras hemsida - man blir ju bara STOLT!
På torsdag 20.3 2020 var hon klar med djurskötarskolan och fredag 21.3 2020 inledde hon nya studier. Hon valde att hänga med på ett pilotprojekt inom häst träning med många olika infallsvinklar med Hurtiga som projekt. Härligt!
Vi firade med en mor dotter lunch ute vid havet.
Hela världen står i still just nu känns det som och mycket är inte som det ska vara. Vi får gilla läget och acceptera att vår Greklandsresa vi hade bokat inte blir av, att travtävlingar vi prickat in inte går av
stapeln, att vi inte åker ner till killarna i Åbo för att inte röra på oss för mycket i landet, att möten blivit inställda........småsaker som egentligen inte är en världslig sak. Vi får även gilla att vi har mat i vårt kylskåp, toalettpapper, varandra, jobb som vi kan gå till och framför allt vi har varandra!
 Idag  den 24.3.2020 är det precis 30 år sedan vi förlovade oss ute till havs. 30 ÅR!  Ups! Mitt i student skrivningarna åkte vi på kryssning och bytte ringar. Ringar som suttit på våra fingrar sedan dess. Härligt!





 Mannen i mitt liv har kvälls skift denna vecka, ett skift han inte haft på ja jag vet inte när. Allt för corona. De har mycket jobb och det är viktigt att de står på benen, därav två skift så att inte alla ligger sjuka om någon drabbas. Själv har jag också jobb men vi har blivit beordrade att ta ut våra övertider samt eventuella semesterdagar ifall vi har så denna vecka blev endast måndag för mig, resten ledig. De flesta veckorna framöver är korta veckor för mig.Härligt!
Även Elin har många skift denna vecka men vi får se hur det blir framöver om de stänger restaurangerna i landet.
Vi tar en dag i taget och kan inget annat än gilla läget.
Mina föräldrar är strängt förbjudna att röra sig utanför gården, det skulle nog inte vara lyckat ifall någon av dem skulle få sjukdomen. Vi har inte heller varit in till dem utan alla ärenden sker på trappan.
Ha det bäst och kram!
Snart , snart hoppas jag att vi träffas!
Detta är mitt inlägg nummer 800!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar