söndag 15 december 2019

Så var det tredje advent

Ups!
Det blev visst en vecka utan luckor.
Måndag 9.12 var jag redan kl 4.50 på jobb och så var dagen full rulle. Vi hade julfest på kvällen.
På vår fest firade vi även att kommunen jag jobbar för fyller 50 år.
Tisdag 10.12 då var det heldag på jobbet och skoj för oss i personalen på kvällen. Vi besökte ett escape room. Det var hur kul som helst! Vi fixade mordgåtan med 1 minuts marginal!
Snacka om att det var skönt med ledigt onsdag. 11.12 En dag som jag hade kvalitetstid med dottern. Hon fixade sitt slutarbete för skolan till sista punkt.
Vi passade även på att fixa med en brakmiddag för att fira att det var 30 år sedan det blev jag och mannenimittliv. Eftersom måndagen 9.12 var upptagen med annat program ,som egentligen var dagen D.

Så kom torsdagen 12.12. Dagen då jag besökte julmarknaden på yrkesskolan i staden. Wow! Det gick snabbt att baka många sorters småbröd, kakor och limpor. Allt lyckades, ingen disk och ja, så blev det i år. Inte speciellt dyrt blev det heller.

Lucia och 13.12 var en smått spännande dag. Kvällen innan hade nämligen Hurtiga smått svällt bakben.....Elin lindade.
På morgonen var det bättre men vi kollade om hon haltade innan vi packade in henne i transporten och hade även kontakt till Lisa uppe i Boden. Vårt mål var Åbo och travtävling. Allt verkade ok och med tips från Lisa vad vi skulle kolla var det nog ok att åka iväg.
Det blev VINST för teamet. PH Hurtiga Harpan levererade. På sin tredje start tar hon sin andra vinst!! Sådan glädje och belöning för deras jobb. Vi skålade tillsammans med Christopher samtidigt som vi firade att han fyller idag.
14.12 sitter vi största delen av dagen i bilen. Väl hemma och med allt på sina platser kan jag meddela att vi kände oss en aning trötta och redan innan 21 sov vi alla.
En liten söt vän jag fick på stallet var Hurtiga övernattade
Söndag 15.12 och det är Christophers födelsedag. Redan i 26 år har jag haft den fina titeln MAMMA
GRatTiS Christopher 26 år idag!
Nu har vi även enhälligt bestämt oss för att Nisse ska få åka på sin sista vila. Imorgon ska jag kontakta veterinären. Orsaken är att han försvinner. Han är nästan tio år och matlusten är minimal.Vi har den senaste tiden bjudit på allt och lite till men nu är det stop. Avföringen har också minskat så när jag senast pratade med veterinären om honom sa han att ofta får även kaniner cancer. Suck!
Nu söker jag kraft till ett allt annat än roligt samtal som skall ringas, eventuellt kanske någon annan fixar det bättre än jag.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar