tisdag 12 november 2019

Tiden

Så har det igen en gång gått flera veckor sedan jag skrev något. Nu är det ju inte för att det inte skulle hända något i mitt liv utan jag kan väl mera säga att det är tvärtom.
November månad fortsätter som oktober att vara mer eller mindre fullbokad. Då betyder ju det inte att den är fylld med tråkiga saker utan det är ju roliga saker.
Första helgen i november hade vi inget trav men mera stalljobb. Kvällstall och morgonstall åt ungefär 25 hästar men det går fort då man är flera. Mellan varven till stallen stod burken för underhållningen förutom då jag var med kören och sjöng i kyrkan på alla helgons dag.
Sedan flyter dagarna in i varandra med jobb, stall och slöa framför burken innan god natt. Vi har med mannen i mitt liv på något underligt vis halkat in på serier. Vi ser dem på löpande band. Inget ont med det, vi trivs med det just nu.
Flickorna var hemma en sväng förra veckan för att smaka lite gräs innan snön täcker allt. Besök av en god vän och så enda programmet jag följer:Bonde söker fru!
Inget trav på helgen då som sagt men på torsdagen 7.11 styrde vi bilen mot ett vintrigt Uleåborg. Snö och 10 minusgrader.
VINST! Ofelia startade med ett tillägg på 180 meter, vilket betyder att hon startade 180 meter bakom den häst som startade längst fram. Kvick i benen och hon plockade häst  efter häst och VANN!
På fredag var det då äntligen dags för Elin att köra upp för sitt körkort.Hon fyllde ju redan i februari men hon har inte haft bråttom men nu tyckte hon att nu var det dags. Hon fixade det! Nu fick Tony ta pension från det yrket efter att han nu lärt alla våra barn att tuta och köra. Bra jobbat!
Helgen kom och gick utan nöta väg, stalljobb igen och farsdag med flaggan i topp!
Ny vecka på gång med fotografen på besök igår och idag var det sista kursdagen i Vasa. Nu har det gått 1,5 år sedan jag hoppade på "språkpärletåget". Nu återstår endast en finslipning av presentationen vi hade idag och så ska den inlämnas.
Gillar läget och livet trots fullbokat! Vi tar en dag i taget och försöker komma ihåg allt!
Ha det bäst och kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar